Succesul unei pagini web poate fi măsurat în funcție de obiectivele stabilite. Care este obiectivul principal și care sunt obiectivele secundare? Vrei mai mulți abonați? Mai multe vânzări? Mai multe cereri de ofertă?
După ce ai stabilit obiectivul paginii trebuie să ai o idee destul de clară despre oamenii cărora te adresezi. Care sunt problemele pe care le au și ce soluții ai pentru rezolvarea lor? Cum îi ajuți pe oameni? Care sunt beneficiile oferite?
Prima pagină a site-ului (homepage) are de obicei o rată de conversie mai scăzută deoarece se adresează mai multor tipuri de vizitatori.
Poți asocia prima pagină a site-ului web unei vitrine sau unui afiș stradal ceea ce înseamnă că informația trebuie să fie ușor de scanat vizual și să aibă impact. Ai la dispoziție între 2-5 secunde să-l convingi pe vizitator că merită să descopere restul paginilor site-ului web.
Cele mai folosite elemente pe pagina de start (homepage) sunt:
- Banner principal (Hero area)*
- Introducere*
- Soluții disponibile
- Caracteristici principale
- Beneficii principale*
- Blog
- Parteneri
- Recenzii
- Îndemn la Acțiune (CTA — Call To Action)*
Elementele marcate cu * sunt esențiale.
Dacă încă nu ești sigur sau nu știi de unde să începi cu stabilirea elementelor paginii, poți analiza competitorii online pentru industria din care face parte site-ul web.
Banner principal (Hero area)
Rolul banner-ului principal este să-l ajute pe vizitator să înțeleagă imediat care este mesajul principal al paginii web. Prezintă-i vizitatorului situația ideală pe care o caută și pentru care a accesat site-ul web.
Conținutul din această secțiune trebuie să fie scurt și la obiect și valoros pentru vizitator așa încât să fie convins că celelalte pagini sau secțiuni ale site-ului merită parcurse și eventual să ia o acțiune (contact, abonare, achiziție etc).
Introducere
În introducere trebuie să empatizezi cu vizitatorul și să folosești cuvinte simple și accesibile. Îți va fi ușor să compui un text ușor de înțeles dacă știi nevoile celor cărora te adresezi. Expune problema sau problemele pentru care ai soluții.
Ajută-l pe vizitator să prevadă rezolvarea problemei folosind conținut relevant și imagini de calitate.
Soluții posibile
Atunci când beneficiul reiese clar din hero area și introducere poți să afișezi 3 din soluțiile pe care le poți oferi în rezolvarea problemei potențialului client. Pentru prima pagină este bine să afișezi doar câteva dintre soluțiile disponibile. Celelalte soluții pot fi afișate pe pagina dedicată serviciilor sau produselor.
Această secțiune are nevoie de un titlu relevant soluțiilor oferite. Dacă soluția ta este conținut orientat către conversii poți folosi un titlu de genul: conținut care vinde cu servicii aferente. Alt exemplu ar fi «Site web orientat pe rezultate» cu servicii aferente: ux design, web development și optimizare site.
Afișarea prea multor opțiuni poate afecta negativ rata de conversie.
Caracteristici principale / Features
Pentru vizitatorii care sunt interesați de detalii tehnice poți afișa pe scurt caracteristicile produselor. Poți determina dacă această secțiune prezintă interes în urma unui test A/B.
Beneficii principale
Vizitatorul trebuie să aibă deja o idee solidă despre site-ul tău iar această secțiune de afișare a beneficiilor îi va întări convingerea că este pe site-ul potrivit și cineva îi cunoaște problema și îl poate ajuta.
Folosește un subtitlu scurt și o descriere clară și succintă pentru fiecare beneficiu de care va avea parte vizitatorul dacă alege soluția oferită de tine.
În funcție de audiența ta, poți afișa mai mult de 3 beneficii pe această pagină.
Blog
Folosită intenționat, secțiunea de blog pe prima pagină poate ajuta mult în conversii mai ales când există articole recente ca dată. Este important ca articolele de pe blog să fie relevante și în concordanță cu tematica site-ului web. Dacă nu poți adăuga constant articole pe blog, cel puțin lunar, poți să elimini această secțiune de pe pagina de start.
Parteneri
Câștigă puncte de încredere prin afișarea logo-urilor companiilor partenere cu care colaborezi. Dacă logo-ul unei companii îi este cunoscut vizitatorului atunci se crează o legătură între compania respectivă și site-ul tău.
Recenzii
Mulți știu că recenziile afișate pe site-urile proprii sunt, de cele mai multe ori, selectate și aranjate puțin dar ai nevoie să afișezi această secțiune. Oamenii sunt ființe sociale și testimonialele ajută mult în luarea unei decizii.
Pentru a mări credibilitatea recenziilor este bine să incluzi, dacă e posibil, numele persoanei care a oferit recenzia, poziția profesională, numele companiei și imaginea persoanei respective.
Îndemn la acțiune
Ajută-l pe vizitator să ia o decizie. Secțiunea aceasta trebuie să iasă în evidență.
Lasă un răspuns